2015. február 26., csütörtök

Terápia Csütörtök

Láttam egy Tv műsor reklámját, megkerestem, megnéztem. és most ennek az apropóján írok.
...
Ridikül: Van élet a 40-es ruhaméreten túl?
Aki kérdéseket tesz fel Jakupcsek Gabriella. És akik válaszolnak: Csákányi  Eszter, SOMA és Zoltán Erika. Szóval, egy 36-os méret kérdezget három belevaló 52-50-48-as méretű nőt a kövérségről soványságról, ... hát érdekes. Mindenikük a serdülőkort, a nővé érést nevezte meg, a kövérsége kezdetének.
...
Van egy reklám, az ALDI élelmiszer láncot reklámozzák, háziasszonyok. Van egy háziférfi is. A korosztály vegyes, ... Mindenki! túlsúlyos. És nem enyhén!
Nekem egyik kedvenc beszerzőhelyem az Aldi, de ha tévét néznék többé sohasem térnék be ide vásárolni :)
... 
Néha látom Mautner Zsófit, jövet-menet a tévénkben. Lehet, hogy nagyszerűen főz, de mert túlsúlyos vagy nevezzük jó húsban levőnek, nem érdekelnek a fogásai. Nem hiteles tőle, az egészséges étel jelző.
...

Summa summarum nem divat a kövérség, még ha a média igyekszik is meggyőzni bennünket arról, hogy fogyasszunk mértéktelenül. És nem igaz, hogy kövérnek lenni, de jó, és továbbra is nézd a tévét és egyél és nassolj és hízzál.
A mai világban, szerintem az győz, aki első ránézésre is kellemes benyomást kelt.
Hogy milyen formában vagyunk, az jobbára önmagunktól függ. Aki egészséges, de nem tart mértéket, egyetlen öröme az evés, hízik és panaszkodik, nem tudom sajnálni.
Mint, majdnem minden nő, én is egy !ingadozó! típus vagyok. Szerintem 10 éve, de lehet 15 is, egy éven belül vagyok nyolccal több vagy kevesebb. Hozom a jobb és a rosszabb formám is. Mivel a mi családunkban, anyáról lányára száll az időskori cukorbetegség, VESZÉLYEZTETETT vagyok. Azt hiszem még nem fogtam fel milyen komoly dolog ez az inzulin injekció. De, látom, hallom, figyelek és tanulok.
Ha nem lenne kamra és hűtő, akkor sokkal könnyebb dolgom lenne az ideális, a számomra ideális testsúly megtartásának. Nekem ezek a vészpontjaim. Ezért, tele kell pakolni őket egészséggel. Zőldség, gyümölcs, joghurt, leves, hal. Egy adagot kell enni. És kell!!!! inni. Sokat.
Az erdélyi karácsony ... itt őszintén bevallhatom, nagy zabálásokkal telt. (decemberben vannak erről képek) Vissza is jött az az ötös, amit január 11.-i elhatározásomnak köszönhetően mára már lepakoltam. 
Sokkal egészségesebben étkezem, sütemény mindig van, de meg kell állni a max. 2 szeletnél naponta. Igy a negyvenes éveim legvégén már tudom!, hogy heti 4X, azaz négyszer mozognom kell. A jógának egy dinamikusabb változatával estem szerelembe. A vinyaszaflow jóga a kedvencem. Egyáltalán nem zavar, hogy én vagyok a legidősebb a teremben, mindig :) Érdekes a fejlődés, amit a testem ruganyosságán látok. Úszógumikkal nem tudnék galambpózban pihenni...
Örülök, hogy kellemes az idő, elkezdődött a bringaéletem. A hétvégi esésemnek köszönhetően a héten pihenek (kényszerből). 
Vallom, hogy nem lehet teljes életet élni pluszkilókkal. Egy séta sem esik jól, ha fulladunk közben. Egy új ruhát vennénk tavaszra, de a próbafülke tükréből nem az néz vissza ránk, akit szeretnénk. Sokáig megmosolyogtam a férjem azon szokását, hogy minden reggel mérlegre áll. Ma már én is így kezdem a napot és! megfogadtam azt a régi bölcsességet, hogy az alakunkért 70%ban az étkezés és csak 30%ban a sport a felelős. 
Most jól érzem magam, május 16-ig a következő ötöst is szeretném lepakolni. Megvettem a ruhám a diplomaosztóra. M-es méret. 
És ... azt mondta a lányom, nyugodj meg anya Te vagy a legszebb az anyukák közül. Nem szeretnék szégyent hozni a nagy elődökre, akik miatt az a hír járja a világban, hogy a magyar nők csinosak!   

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése