2015. augusztus 28., péntek

A szubjektivitás

"Elképesztően veszélyes a szubjektivitásunk: önkényesen kiemelünk részleteket a nagy egészből. Továbbadva egy történetet, úgy torzítunk, hogy az károkat okozhat annak, akiről beszélünk. Mindez pusztán azért, mert a saját félelmeink és elakadásaink miatt mást hallottunk és láttunk meg egy helyzetből, mint amiről  az valójában szólt. AMIT MÁSOKRÓL MONDUNK, SOKKAL INKÁBB RÓLUNK ÁRULKODIK. " Dr. Almási Kitti 



Én nem vagyok pszihológus, csak bizonyos élettapasztalattal rendelkező személy. Mindig csodálkozom azon, hogy van az, hogy mondok valakinek valamit és azt hiszem, hogy megértette. Kis idő elteltével olyan dologra kérdez rá a mondottakkal kapcsolatban, amit én akkor és ott biztosan nem úgy mondtam. Az már más kérdés, hogy tudom azt is, hogy ő már továbbadta, harmadik, negyedik, valahányadik személynek azt amit mondtam, de nem úgy ahogy mondtam, hanem kiszinezve, hogy ő ettől érdekesebbnek tűnjön. Ez egy ősi emberi tulajdonság, amit pletykának hívnak :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése