2018. május 25., péntek

Szállás New Yorkban

Nagyon érdekes a téma. Több órát eltöltöttem szálláskereséssel. Brooklyn és Manhattan volt a célpont. 100 dollárért  2 főre NEM találtam szállást még hálófülkében, közös fürdőszobával sem.

Tagja vagyok pár New York-i csoportnak, gondoltam beírom mit szeretnék. Facebook. Jönnek is az ajánlatok, privátban persze, nagyon sokan adják ki figyelem! ablak nélküli csak egy szobájukat vagy pici függönnyel leválasztott helyiségüket vagy túlzsúfolt nem is értem, hogy férsz be ide típusú szobáikat. Természetesn ők is itt laknak, négyen lennénk egyazon szobában :) Na én ehhez túl öreg vagyok! Már-már sírhatnékom támad, amikor valaki kéri, hogy hívjam fel. Ok, megteszem. Ő egy ötvenes évei végén járó, özvegyen maradt hölgy és még sosem csinált ilyet, de elfogyott a pénze Brooklynban lakik, kiadná egyik szobáját ... szépen megegyezünk árban, dátumban, oda-vissza bejelöljük egymást a világhálón. Kánaán, van szállásunk! 
Közben, mert már barátom és vak sem vagyok látom, hogy ez a hölgy lakótársat keres folyamatosan. Mit ne mondjak? Biztosan megtalálta, mert egyik reggel arra ébredek, hogy bocsánat, másképp döntöttem és LETILT! Ok, csak a letiltás indulásunk előtt 72 órával történik :)

Üvölthetnék, kiborulhatnék, de akkor sincs hol laknunk. Ok, Los Angeles-ben van egy ismerősöm, levelet írok neki, mert most már nincs mit veszítenem. Pillanatokon belül csöng a telefonom, ... a lényeg az, hogy SEGÍT!, bár ott most éjszaka van ... Tízszer, de lehet húszszor is beszélünk telefonon. Egyszer azért csak megkérdezi az ismerősöm, hogy ha nincs szállás akkor mit csináltok? A válaszom: A padon fogunk aludni ... Egy padot csak találunk!
A lényeg, hogy szuper szállásunk lett, méghozzá egy magyar hölgynél  airbnb!
A körutazásunk alatt a szállodák 100 dollárba kerültek négy főre reggelivel, nem New Yorkban.

És akkor a szigeten, Staten Island foglaltunk egy borzasztó airbnb-t. Nem fehér ember adja ki, ... elfelejti megemlíteni, hogy a ház felújítás alatt van. Szerencsére, csak mi vagyunk a házban. Kapcsolók vannak, de mellettük látod a huzalokat. Piszkos a matrac, de nagyon, olyan mintha pisis lenne a nagy sárga foltokkal, ajjj, ennyi is elég! És az a szag, az a rettenetes szag!
A taxisofőr amikor letesz a ház előtt, megkérdezi, hogy kerültünk ide, és felhívja a figyelmünket arra, hogy legyünk szívesek ne hagyjuk el a házat, mert a környék nem biztonságos! Szóval egyáltalán nem csodálkozom, hogy nem alszunk majdnem semmit, valahogy eltelik 2 nap, azaz 2 éjszaka ...  

Szóval, az a tanulság, hogy nagyon megéri IDŐBEN! szállás után nézni New Yorkban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése