2017. június 29., csütörtök

Air Berlin- én nem szeretlek

Olcsó húsnak, híg a leve, tartja a mondás és úgy látszik ez az olcsó repülőjegyekre is igaz. Történt, ami megtörtént, hogy felfedeztem, hogy 300 pár euróért New Yorkba lehet repülni. Egyeztetések és megvettem a jegyemet. A Budapest-Berlin-New York járatra. Az átszállásra rászámoltam 1óra 25 percet. Várok a Ferihegyi reptéren, amikor bemondják, hogy 45 percet késik a gép. Nem pánikolok, ismerem a berlini repteret, még elérem a csatlakozásom gondolkodom. DE! kicsit később 1 óra 15 perc a késés. 10 perc alatt lehetetlen le és felszállni. A várakozó tömeg, egy emberként mozdul és aggódik és kérdez és követel és van, aki sír, mert bizony nagyon sokan vagyunk akik Berlinből a tengerentúlra indulnának tovább. Pár perc múlva megnyugtatnak, hogy ugyan elkezdték a beszállást, de a tengerentúli járat, tekintettel arra, hogy nagyon sokan vagyunk, megvár bennünket :) Olasz gép repít Berlinig, 50 perc alatt és már az átjáróban kiabálnak a sárga mellényesek JFK here! (Dzsíefkéj ide!) három, öt emberenként rohannak át a továbbutazókkal a New York-i járathoz. A gépen vagyok ez a lényeg! A pilóta megköszöni az utasoknak a türelmet, hogy másfél órát várakoztak a gépben a helyükön és indulunk, valami rövidebb úton, mert behozza a késést a gépmadár, sőt mi több 20 perccel korábban szállunk le a kiírtnál.
...
Éppen kezdem elfelejteni a kellemetlenséget, amikor a Washington-i kirándulásunk alatt ránézek a postafiókomra. Törölték a visszafele járatom. Mindkettőt, de kérik a türelmemet, mert három napon belül keresnek valami alternatív megoldást !!! Én jóhiszeműen elfogadom az ajánlatot, ami ugyan két átszállással jár, de ugyanakkor indulok és ugyanakkor érkezem, mint az eredeti állapot szerint.
New York-Berlin-Budapest, helyett
New York-Düsseldorf-Berlin-Budapest.
Időben indulunk New-York-ból. Leszálláskor, németül elhangzik, hogy azon utasainknak, akik Berlin a célállomás, sajnos törölték a járatát és kérjük vegyenek részt útlevél ellenőrzésen és vegyék fel a csomagjaikat !!! Arra már nem volt idő, hogy ezt esetleg angolul is elmondják ):
Az első reptéri emberkéhez odasietek, hogy megkérdezzem, hogy jól értettem az információt és megnyugtat, hogy igen. Áhhhh, várjuk a csomagokat, persze, hogy nem jönnek. Viszont jön egy alkalmazott, aki azt mondja, hogy a pünkösdi hosszú hétvége miatt legyünk szívesek kimenni és bejönni a reptérre újra, mert keresnek az Air Berlin pultnál valami megoldást. Ok, állok a sorban várok a sorsomra.
Elveszik a jegyem, az útlevelem ... És ajánlanak... BÉRAUTÓT, amivel vezessek már el Berlinig és éjszakázzak ott, majd másnap feltesznek az első Berlin-Budapest járatra. Mosolygok, mondom másik időzónából utazom vagy 8 órája, a reptéren vagyok vagy 10 órája, nem vállalom.
Kisvártatva egy új hölgy vonatjegyet ajánl Berlinig. Hat óra az út csupán mondja, majd ugyanúgy éjszaka a váróban vagy hotelben és másnap reggel Berlin-Budapest. Az én hátam alkalmas a favágásra, de pillanatok alatt elég hangosan kezdem ismételni, hogy meg kellett szakítanom a beteg gyermekem miatt az utam (ez nem igaz!) és én ma akarok hazaérni, hiszen még csak dél van, egyedül vagyok és nem hiszem, hogy egy embernek nem lehet megoldást találni. És mikor harmadszorra is elkezdeném, valaki előjön a félig nyitott ajtó mögül és azt mondja, hogy a Lufthansa hazavisz. Igaz 8 óra múlva, de Münchenen keresztül Budapestre érek. Kinyomtatja az új jegyem. ÍVissza az érkező oldalra és délután két óra magasságában előkerül a bőröndöm. A Lufthansa, annyira kedves ... szó nélkül átveszi 6 órával hamarabb a bőröndöm, ... Várok és várok, kihasználom a fél óra ingyen internetet és aztán, amikor a Müncheni reptérre érünk és elolvasom, hogy a járatunk késik és törölve, de keresik a megoldást, már nem is tudom, hogy sírjak vagy nevessek?!
Késéssel, de éjfél előtt hazaérek, a bőrönd is megérkezik és ... egészen őszintén reklamálok, mert számomra teljesen érthetetlen volt ez a visszaút. 24 óra alatt értem haza.
Air Berlin-én nem szeretlek. 
...

Emlékeztek? És én reklamáltam és 48 óra alatt választ is kaptam, de míg nem folyt be a pénz a számlámra, nem nagyon reklámoztam a dolgot.
A teljes repülőjegy árát visszakértem, de többet utaltak! Majdnem a kétszeresét! Egészen biztosan van erre valami szabályzat! Ez az ÖRÖMHÍR!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése