2017. augusztus 27., vasárnap

Rákos-patak parti bringa


Tulajdonképpen, visszatértem a szünetről. Na jó, ez vicc. Két munka mellett, pontosan tudom, hogy kell(ene) az énidő. Nekem a heti három mozgás az igényem. Sikerült megvalósítanom, újra! Csak azt tudnám, ha egészen pontosan tudom, hogy mitől és mikor érzem magam jól a bőrömben, miért kell eltérni, letérni, mellé menni az egészséges útnak.
Ha nincs egészség, semmit nem ér a megkeresett pénz!
Kezd visszatérni az élet a jógastúdiókba. Hétfőn hathá-val kezdtem. Mindenem, érted te ezt, mindenem fájt. Kedden már nagyon gondolkodtam, hogy kell-e nekem repülnöm? Legyőzve önmagam elvezettem fly vagy ahogy sokan nevezik air jógára. Kétszer le kellett jönnöm a hammock-ról, mert a két karom nem bírta folyamatosan megtartani az egész testem.
Szombat, a pihenés mellett tekerjünk a Rákos patak partjára. Gondolom, hogy futó vagy bicikli verseny lehetett, mert a kerület egyetlen egyenes bringaútja lemérve, felfestve 6,4 km. Tavaszi sétálásom idején, hogy a 7 kilométerem meglegyen egy szakaszt mindig újrasétáltam. Okostelefonnal mértem a távot és az időt.
Na szóval, a hegy tetejéről indulok lefelé. Egy negyvenes páros, többször találkoztam már velük, tetőtől talpig biciklis öltözékben, sisakkal, térdvédővel a hegyen felfele teker. Az S.hegyen suhan az őszhajú futó. Őt is többször látom, szerintem maratont futó. És akkor véget is ér a sportos emberek felsorolása ... Röhögő túlsúlyos kamaszok hada piál az egyik pad körül. Jön egy család. A kicsi lány vezeti a nagy kutyát, mögöttük apuka a nagyobb lányt vezeti kézen fogva és mesél. Anyuka öt méterrel mögöttük, lehajtott fejjel bújik a telefonjába. Majdnem orra esik, ezért fennhangon káromkodik ...
Nagymama babakocsit tol. Egyik unoka a kocsiban, a másik mellette lépked. Anyuka öt méterrel mögöttük, ... dettó ugyanaz, mint a családnál.
Találkozom a férjemmel, már együtt tekerünk. Egy szintén tetőtől talpig beöltözött teker-teker ezerrel. Fordul, teker ezerrel.
Már pihenünk, amikor arra leszek figyelmes, hogy egy túlsúlyos kis súlyzókkal a kezében rója az utcát. Talán terhesen volt rajtam ennyi plusz, mint őrajta most. Ő már észrevette, hogy a mozgást életünk részévé kell tennünk.
CSAK! A súlyunk 70%-a a konyha és csak 30%-a  a sportpálya érdeme. Ha ma végignézek Magyarországon, azt látom, hogy elindultunk nagyon a lejtőn. Minden második ember túlsúlyos. Betegszik Magyarország. Egyre több a fiatal, aki mondjuk ki KÖVÉR! Nagyon kövér!
Ahogy a héten megértettem mindig! más a hibás, mert a magyar ember soha nem ismeri el a saját felelősségét. Szerintem egy jó futócipő és séta, napi séta MINDENKInek recept az egészséghez vezető úton. Válassz, hogy sétálsz vagy gyógyszert szedsz.
Kezdd el ma és ne feledd, 10, 20 vagy 30, 40 plusz kiló nem egy nap, egy hét, egy hónap, egy év alatt rakódik az emberre. Idő! Adj időt magadnak és egészséget kapsz cserébe! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése