2013. április 2., kedd

Downton Abbey



Természetesen hallottam a sorozatról. És mivel lett időm belenéztem. Érdekes kirándulást tettem a múltba, várom a negyedik évadot. Először is szeretem az angliai angolt. Nagyon különböző az amerikaitól. Aztán mai napig nem értem az angol arisztokráciát. A teljes európai arisztokráciát. Csak meg kell születned és kiválasztottan gazdag vagy. Miért? Hogyan lehet mai napig valaki csak a születése jogán már multimilliárdos és más a születése jogán a koldus egere. Tény, hogy ez a társadalmi helyzet volt, van és lesz.
Kicsit a jelenség mögé pillantottam.
És mindig érdekelt, hogy az előre eldöntött házasságok boldogok-e?
És a szabályok...
Az a nő, aki férjezett, nos ő reggelizhet ágyban! Vagy, az ültetésrend, a vacsorához való felöltözés, természetesen inas avagy szobalány segitségével. 



Az, amikor mindenki kivárja a megfelelő pillanatot gondolata avagy akarata közléséhez. A háború. Itt elég érdekesen van ábrázolva.

Aztán a kastély a Downton Abbey, ahol zajlik az élet és a sorozat. És, amikor megérkezik az amerikai nagymama Shirley Maclaine személyében, na az volt a csúcs. És akkor a Harry Potterből ismert nagymamáról nem is beszéltem, ő Maggie Smith.



Azon gondolkodom, hogy ahogy sétálok hazafelé és befordulok az utcánkba...



mennyire lepődnék meg, ha a yorkshire-i kastélyt látnám?!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése