2012. július 21., szombat

Csúszunk

Hogy megcsúszunk avagy lecsúszunk? Nos, ennek eldöntését Rád bízom, kedves olvasó. 


Lassan, minden második ismerősöm árulja a házát, lakását. A miért?-re a válasz egy bűvös összetett szó a "frankhitel" miatt. Annyira nem értettem a jelenséget, hogy amikor újra hallottam egy eladnám-frankhitel kombinációt, megkértem az illetőt, hogy magyarázza már el...


Szóval felépítettek egy szép nagy házat - hitel nélkül. Amikor már állt a modern luxus "palota", gondoltak egy merészet és nagyot, hitelre vettek 2 autót. Két 5 millió feletti autót, ... 10 milliós hitelből. Akkor 140 Forint volt a frank árfolyama, ma 240. Akkor havi hetvenezret, ma havi száznegyvenezret törlesztenek. És még mindig megvan a 10 milliós tartozás. A két autót, ma esetleg négyért, jó esetben négy és félért tudnák eladni. Közben egyikük munkanélküli lett, ballag az egyik gyerek, sportol a másik gyerek ... következnek a következő hitelek. Vásárlói, mert ugye kell az újabb számítógép, telefon ...stb.


Kondibérlet, különóra ...azt mondja számoljak már egy kicsit, hogy ez mennyibe kerül. Fodrász, műköröm ...


Értem én már ...és visszafogom magam nem kommentálom. Bár kétgyerekes családban nem értem a nyitott tetejű kétszemélyes luxusjárgány helyét, meg az aktuális életmódot sem, de...mindenki másképp csinálja, ahogy a sláger is mondja.


?! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése