2013. május 13., hétfő

Gondolkodok ...



...a pénteken. Reggel, amikor felveszem a gyerek vérképét önkéntelenül is a vas értéket nézem meg először. 22! Huszonkettő! Tudom, hogy ő egy 14 éves gyerek, én meg 3X14nél is több vagyok és felnőtt, na de huszonkettes és kettes vas! Még egy hét és már okosabb leszek, hogy miért is lett ilyen klassz vasnélküliségem.
Aztán fodrász. Ugye az nem is fodrászat, ahol nem hallasz valami aktuális pletykát? Engem ez már fáraszt. Aztán egy kis kertészkedés ...
Aztán szinház. Kicsit korábban érkezünk, a parkolóból figyelünk. Péntek este, rengeteg autó, dugó és majdminden autóban egy, azaz egy ember! Nagyon menők ezek a nyitott sportkocsik. Egyik ismerősünk is a hetvenes éveiben, azaz erre a nyárra lepte meg magát egyel. Igaz, ő a német nyugdijat élvezi. Nálunk egy 74 éves férfi, tuti nem sportkocsit vesz. Már a szinház előterében. RETTENETES, igy nagy betűvel, hogy az emberek úgy jönnek szinházba, mintha a kiskertjükben füvet nyirnának. Farmer, szürke poló. És mindkettő kinyúlva. Strandruha. Azért ez az alulöltözöttség sem a Madáchban sem az Operettben nincs jelen. A darab, volt amilyen volt. Miért kellett a hisztérikus meghajlás alkalmával földet érni fejjel, amolyan pilátesz vagy jóga mozdulattal és ezen gyakorlat mellé birsalmaként somolyogni? Hűha, hűha ...
...a szombaton. Mig a fiúk meccsen vannak, tekerek egyet. És mivel  én érek előbb haza, gyors előkészület az ebédhez. Kétféle leves, saláták és grillezett hús. Egészségesen étkezünk, nem lakom jól. Persze letünt pár kiló, de akkor is éhes vagyok. Jó, akkor tekerek még egy kört. Három teljes órát bringáztam. Megtalálom a filmet, a Kvartettet és megnézem. Felemelő.
...a vasárnapon. Mig a gyerek futsalozik, a szülők sétálnak. A Bazilikánál parkolunk. Váci utca. Megállit a WAMP. Ha már itt vagyunk, megnézzük. Ez egy magyar kézműves vásár, külföldieknek szóló árakkal. Egy ujjatlan poló 25ezer. Tizet tudok venni ennyiért, leárazáson. Van, aki csak euróban irja ki az árait. Strandruha, 270 euró. Lehet, hogy egyedi darab, de ennyire azért nem unikum. Ékszerek. Ezüst. Próbálok egy gyűrűt. Tetszik egy gyűrű. Kicsit sokáig tart, ameddig keresik az árát. Gondolom, hogy azon gondolkodnak, hogy külföldi magyar vagyok? mennyit kérjenek. 32ezer. Megköszönöm. Ezért én három szettet tudok vásárolni. Negyedévente veszek egy szettet. Gyűjtő vagyok. Ha NŐ vagy, megértesz. A vásárcsarnokig sétálunk. Vasárnap zárva. Rövid pihenő után, Dunakorzó. Szép ez a Budapest. Nem vittem fényképezőgépet, csak szemmel élveztem a látványt. Szemmel és testtel és lélekkel. Fagyizás, a Szamosban. Jó turistának lenni Pesten. SENKI sem szólit meg magyarul. Majdmindenki olasznak néz. De az angol és német szavak is sokszor utolérnek. Ha én egy hetvenes amerikai nyugdijas lennék szivesen laknék a Váci utcában. Álmodok.Ébren álmodok. És akkor kezdődhet a munka ... telefonok, emailek, dolgozatjavitás, ...  Jók ezek a szabad hétvégék, kár, hogy alig van belőlük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése