2013. március 1., péntek

Március



Szeretnék egy kosár hóvirágot. Mivel ma már védett növény a hóvirág, ez nem megvalósitható. Szeretnék egy kis tavaszi napsütést is. Olyan köd van, hogy amikor hajnalban felhúztam a redőnyt, azonnal rohantam a nappaliba, megnézni, hogy esetleg ez nem füst és ég valami ... szóval napsugaras hétvégét szeretnék.

Néhány szösszenet a hétről. Én, nagyon örülök, hogy a nyolcosztályos gimnáziumot választottam a gyerekeimnek, mert látom ezt a mindennap szóbeli, szülő jobban izgul, mint a gyerek hetet, hát jó, hogy megkiméltem magunkat ettől.

Történt a héten, hogy találkoztam egyik 20, azaz húszéves lány anyukájával, aki felháborodottan kérte számon rajtam, hogy miért nem hivtam fel, hogy a lánya leborotváltatta a haját. Én nagyon nyugodtan kérdeztem meg tőle, hogy nem egy fedél alatt laktok? Ja, hogy nem. Hát akkor nem is találkoztatok? Merthogy ez egy egyhetes folyamat eredménye. Figyeljetek már rám is folyamaté. A majdnem derékig érő haj lila és rózsaszinre szinezésével kezdődött. Majd, egy gyors mozdulat, a ceruzája földet ért és a félrecsúszott haj alatt megláttuk a jobb oldali hajtő kopaszságot. Három nappal később, már csak a fejtetőn volt haj, kétoldalt és hátul kopasz volt a lány. Természetesen az első félórában mindenki csak és kizárólag vele foglalkozott. Hát kérem én a húszévesek anyukáját eztán sem fogom felhivogatni, főleg, ha mint kiderült ők egymással, anya és lánya elég ritkán beszélnek.

Más. Köröm. Amikor az ötödikes zselével megerősitett körmökkel érkezik. Elbeszélgetünk ...lekaparja jövő órára. Amikor a hetedikes épitett porcelán műkörmökkel ül velem szemben. Elbeszélgetünk. Két hét múlva már lapátkörmökkel feszit. Elbeszélgetünk. Állitólag a tanárokat egyáltalán nem érdekli, csak engem, hogy a tizenhárom, azaz 13 évesnek miért fizet manikürt az anyukája. És ha már, akkor miért nem valami esztétikus észre sem vehetőt. Mondom, ha már, de nem értem a logikáját a dolognak.

Más. Azon már egyáltalán nem lepődöm meg, hogy a tizenegyedikes vagy a végzős talpig sminkben van jelen. Sokszor, mintha maszkot viselne olyan rétegben kerül fel az alapozó és akkor a tus, rúzs stb.-ről ne is beszéljünk. Az ötödikes, aki tiz avagy 11 éves, nos annak miért kell kihúzott szemekkel, esetleg göndöritett szempillával iskolába járnia? És akkor a hetedikes, nyolcadikosok pogácsára festett szemhéjáról, orcájáról, szájáról még nem is beszéltem. Egyes iskolákban nincs házirend vagy hogy ide is járjon valaki bármit lehet? Hogy is van ez?

Ja, hogy ja. Kamerákat szereltek a WC-k elé. Kérdésemre, hogy ugyan miért? Hogy ne járjanak a lányok a fiú budiba, és ezt forditva, a válasz. Hűha, micsoda világban élünk.

Komolyan mondom, a nyolcosztályos gimiben, a nyolcadikos még alsós. És úgy is viselkedik. És nem akar mindenáron felnőtt lenni. Ők még gyerekek.
Hűha, hogy miket hallok :), látok :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése