2013. március 29., péntek

Újjászületés



Ülök a szobámban, búsan egyedül és a focisomra gondolok ... vagy Nézem a Merci fényképezte húsvéti havas képet és a megújulás az ujjászületés jut az eszembe... vagy Miért is vagyok a szobámban, párnák közt ...
Én, aki hiszek abban, hogy sorsunk előre megirt forgatókönyv szerint zajlik...
Én, aki hiszek abban, hogy véletlenek márpedig nincsenek ...
Én, ... nekem, most azt hiszem el kell kicsit gondolkodnom. Kaptam időt hozzá. Húúúúúúúúúúúúú ...
Egyszer volt hol nem volt, a szilveszter,  amikoris megérintett a halál szele. Egy másik kontinensen.
Február, ... egy napos sielés és akkora esés!, de szédelegve valahogyan azért lejöttem a hegyről. Másnap aztán hányás és szédülés.
Március,... szédülés éjjel aztán először van nálam ügyelet, mert véres a vizeletem és már elviselhetetlen a görcsölésem.
Március,... vérzés éjjel aztán először van nálam mentő, mert vért veszitek és már elájulok a szédülésben. Állitólag a fürdő kövén hevertem, de én erre már nem emlékszem.
Kórház, éjszaka fél3. Háromkor  már a műtőasztalon, arra emlékszem, hogy infúzió az egyik kezemben, vért vesznek a másikból, már a műtőasztalon az altató orvosnak mondom, Lidocain érzékeny vagyok... Félálomban aláirok rengeteg papirt...
Fény, hajnal, ágy, felállnék, na vissza is zuhanok rendesen ... Orvos, nővér, hemoglobin 71, azonnal műtöttek, 3 hét és megtudjuk, hogy csak egy spontán vetélés avagy a szövettan mást mutat. Mondják, transzfúzió, mondom nem, hazamegyek, már 6 órája élvezem a kórház vendégszeretetét. Mondom saját felelősségre elhagyom őket, de értsék meg nem maradhatok! 
Itthon, ... szédülök. Nagyon szédülök. Fáj a fejem. Az altatás miatt? Cékla, máj, vastabletta és valami olyan sárga sápadtság, amit lehetetlen leirni. Még a talpam bőre is sárga.  
És ... szerencse, hogy tavaszi szünet, hogy csak beszélünk telefonon, mert hogy magyaráznám meg pizsamás létem.
És ... emlékszel, hogy ott maradtam az Árkádban, húsvéti nyusziként vásároltam és mondtam nem lesz időm, tehát éreztem, tudtam ... mondtam, hogy megvan ez az érzékem, csak még használni nem tudom.

2 megjegyzés: