2018. június 22., péntek

A hajnal hősei a Gellért hegyen



Június 21.-e a jóga világnapja. Budapesten a Gellért hegyre hirdették meg az ingyenes jógagyakorlást, azaz a napüdvözlést hajnali 4 óra 45 percre. Két jógastúdióban is látogatok órákat, így körülbelül 10 ember mondta, hogy érdekelné a hajnali gyakorlás. És, mint ez jó magyar szokás szerint lenni szokott éjfél előtt még üzenet érkezik, hogy jaj éjfél van és hajnali négykor ne gyere értem, mert alszom, de jó gyakorlást neked!
Van egy döntési pont az ember életében, amikor azt mondja, hogy na ebből elég! Vegyük csak a lányomat! Úgy futotta le a félmaratont New York-ban, hogy egyedül készült rá. Volt egy célja, az összes szabadidejében, egyedül átkompozott Manhattan-be és futott, futott! Ha, engem igenis érdekel valami, ami most az egyszer kerül megrendezésre, ma hajnalban, akkor ahogy csörög a telóm 3ó50'-kor kelek, öltözöm és vezetek. 
Éppen azon tűnődöm, hogy hogy érek át hamarabb Budára,  amikor jön egy üzenet. Hajnali négykor! Lehúzódok és elolvasom, hogy azt írja a küldő " itt állok az út szélén és várlak!!!" Így találtam társra az első tanítványom személyében, aki ugyan 15 évvel fiatalabb nálam, az anyukája a színház-partnerem, és a lány frissen költözött haza Kölnből így most már van! jóga-partnerem.
Pirkad, de hajnali fél ötkor NEM találok parkolóhelyet a Citadella parkolóban! Szerencsére, hogy van aki ilyenkor indul dolgozni, így a helyére állhatok és a hajnalban sétálunk a szoborhoz, ahol már zeng az Ohm(Aum) mantra, sok sok ember, nő és férfi, idős és fiatal, sovány és kövér mind együtt van ezen az ünnepen. 
Az apró kavicsokra terítem a jógaszőnyegem és a hajnali napüdvözletekkel már csak árad a testem a lelkem a szívem a szám és mosolygok kívül és belül és egészen hálás vagyok azért, hogy itt lehetek.
Szép vagy Budapest!
Csak hazafelé árulom el, hogy én úgy értettem, hogy ő is lemondta a mai gyakorlást, ...és eszemben sem volt felvenni, ha nem ír rám akkor, ...

Képek: 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése