2013. július 18., csütörtök

Aszalt paradicsom

Előrebocsátom, hogy szeretem a paradicsomot. Nyersen. Azért ültettük, hogy legyen házi bio paradicsomunk.

Igen ám, de amikor termőre fordult a máig vitatott, hogy zöldség vagy gyümölcs, SOK lett egyszerre megenni. Szomoruan tapasztalom, hogy akiknek felajánlom a házi paradicsomot, nem kérnek belőle. Mivel, én nem szeretem feldolgozva, télire eltéve a kethcupot, a paradicsompürét, a paradicsomlevet, ezért utánanéztem, hogyan hasznositsam.
Napérlelte aszalt paradicsom került az üvegekbe.
Szóval, most ezt osztanám meg.


Érett paradicsomot szedek. Megmosom. Közben egy tepsire papirt teritek. A paradicsomokat félbevágom, kicsumázom és teáskanállal a magokat is kikaparom. A tepsire helyezem őket, kávéskanállal meghintem tengeri sóval, ez a tartósitószer és napra teszem. Én le is takartam gézzel. 


Estére behoztam őket és második nap rájuk néztem.


Szépen aszalódtak, igy kisebb tepsire pakoltam. És harmadik nap, amikor tapintásra és izre is olyan volt, mint a chips ...üvegbe tettem őket. Természetesen azután, hogy az első adagot, elmajszoltam, csak úgy.


Első nap kicsit levezik a félparadicsom, de semmit sem teszek vele, a harmadik napra csudajó! Olvastam, hogy olivaolajat önthetnék rá és friss fűszereket is tehetnék melléjük, de ez az adag, igy készült. Most a harmadik adagot érleli a nap és alig várom, hogy újra lezárjak egy palack nyarat!

Megj. A teáskanállal kikapart magokhoz, egy fél kanál tengeri sót adok és turmixgépbe teszem. Mennyei ital. Nyersen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése