2013. július 2., kedd

Az örök téma: Fogyókúra 2.

Az életmódváltásom hajnalán újra hivott a Balaton. Nem mondtam nemet. Pénteken lecsót ettem kenyér nélkül. Eddig ezt elképzelni sem tudtam, mármint a kenyér nélküli étkezéseket:) És a Campari dzsúz, amit direkt miattam ..., szóval az is lecsúszott.
Szombat, a vizparton szalonnás rántotta, zöldpaprika és sárgarépa "ágyon". Egy szelet barna kenyérrel, mert tudtam, hogy Balatonvilágostól Szántódig tekerünk. Közben teniszversenyt Siófokon, ugrálókötél bemutatót Zamárdiban élményként raktározunk. És este hatra érünk vissza Világosra grillezni. Először eszem grillezett sajtot. Nagyon finom! És először próbálom a nyers céklát is. Ez is nagyon finom!
Szerencsére, szerencsémre múlt  héten még szabin voltam. Mindenkinek van valami heppje. Szerintem az étkezésem 40%-a nyers zöldség és gyümölcs. Télen, nem biztos, hogy "váltanék". Az árak miatt, ugye. De, folytatom a témát.

4. AZ EVÉSRŐL
"Ha valaki csupán naponta egyszer-kétszer ül asztalhoz, többszörösen kinozza magát."
"...legalább naponta háromszor-négyszer egyél! Ha ezt fölhozod öt vagy hat étkezésre, még jobban jársz."
Szerintem, ez az a bizonyos szabály, amit az első héten könnyű volt tartani, a szabadság miatt. De mi lesz például ma?

5. A ZSIR FOGYASZTÁSRÓL
Zsirból semmit, sőt olajból is a legkevesebbet.
Már, már azt érzem, hogy akkor most megtérek és vega leszek, amikor a 

6, azaz hatos szabályt olvasom A HÚSOKRÓL
"... hurka, kolbász, szalonna eltűnik egy hónapra."
Én a pulyka, csirke, halra szavazok. De sertés comb és karaj, sovány marha is jöhet azoknak, akik szeretik.

7. ZÖLDSÉGEKRŐL ÉS GYÜMÖLCSÖKRŐL
 Ebben a hónapban kizárólag az 1-es kódddal ellátottakat lehet(ne) enni, ...Pl. répa, karalábé, fejes saláta, káposzta, kelkáposzta, cékla, uborka, hagyma, brokkoli, eper, málna, meggy, zöldalma, ribizli, szeder.

8. A MÜZLIKRŐL ÉS A GABONÁKRÓL
Kizárólag natúr müzli lenne fogyasztható, de én nem élek ezen ételféleségekkel egyáltalán.

9. A RÁGCSÁLNIVALÓKRÓL
Szerintem olyan gyönyörű nyers zöldségtálakat lehet összeállitani, hogy csuda!
Felejtsd el a chipset, nápolyit, kekszet, stb.

10. FŐZELÉKEK
A táblázat jelöli, mely zöldségekből. A rántás felejtős. Helyette joghurt.

11. A RENDSZERES MOZGÁSRÓL
Idézem Norbi szavait: 
"Volt idő, amikor még úgy gondoltam, a mozgástól lehet a legjobban fogyni. Ma már tudom, hogy a HELYTELEN ÉTKEZÉS hatásait semmi sem képes hosszú távon  ellensúlyozni. Komoly élsportolók napi hat-nyolc óra edzés mellett is küzdenek súlyproblémákkal..."
A fenti idézet IGAZ. Nagyon igaz. Szóval kell valamit sportolni is! Kizárja az ajánlat, a pilatest és a callaneticset.
Én, első 5 napban, szoktattam magam az új étkezéshez, a 6. naptól biciklizem a szabadban. Túrázok és  próbálok teniszezni, futni. Persze, hogy a futás csak vicc. De, már futócipőben bringázom! Hú, ha újra legyőzhetném önmagam! Meggyőzhetném önmagam.

12. KÜLÖNFÉLE SZEREKRŐL
Ez a mondat különösen kedves nekem.
 "A másik, hogy ha B12-vitamin van bennük, vigyázz, mert hatalmas étvágyat csinál!"
És mi legyen azzal az emberkével, akit a rossz vérképe miatt, hetente szúrnak B12vel ?! Elárulom, kihagyja ezt az injekciót már második hete.

13. A SÓKRÓL ÉS AZ IZFOKOZÓKRÓL
Csökkentsük a mennyiséget. Só helyett zöldfűszerekkel izesitsünk. Nekem bevált.

Ennyi! Természetesen teljes étrend is van a könyvben. De én kreativ vagyok és betartva a szabályokat, nem követek recepteket, eszem, ami jólesik. Aztán majd meglátjuk.
Hogy mi hiányzik? A sültkrumpli és a tészta. De, nem gondolok rájuk, mert ha most kinyitom a hütőt, joghurtot, mozarellat, rengeteg zöldséget és gyümölcsöt látok. Akkor ezekből veszek elő valamit ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése