2012. március 27., kedd

Csak ülök

Csak ülök és mesélek. Ülök, amikor tanítok, amikor fordítok, ha olvasok vagy gépen skype-olok. Ülök, ha eszem, ha kötök, ha beszélgetek. Egy szó, mint száz túl sokat ülök az ülőgumóimon. Ezt a megfogalmazást! Két hobbim, mint bringa és kötés-szintén üléshez kötött, hogy az olvasásról ne is beszéljünk.
És akkor kell valami, kellett valami, ami kicsit kinyújtja görnyedt hátamat, kicsit előrehúzza lábamat és ruganyosan, fiatalosan tart.
Ez a Pilates vagy pilátesz. Nem ugra-bugra, hipp-hopp mégis jólesik. Kicsit többet akartam tudni róla, hát utánaolvastam. Kicsit "mélyülni" akartam a helyes testtartásban ezért többet gyakoroltam. Egy ilyen Workshopnak nevezett 4 órás szösszeneten, még a tanítást is kipróbálhattam. Érdekes, együtt csinálni a gyakorlatsort a tanítványokkal, figyelni a helyes tartásra, a lélegzésre és még elmagyarázni és számolni is. Azt gondolom, hogy nem véletlen az, hogy baletten nevelkedett emberek lesznek az oktatók. És, nem mellesleg foci berkekben is dívik a pilátesz, hiszen a fiamnak minden hétfőn ez az edzése. A meccsek utáni pilátesz...(úgy megnézném, hogyan is művelik ezt?)
Pesten, egy ilyen óra 4Euró, egy workshop(kb.4 óra) 16Euró. Ha már a Duna parton bérelt edzőteremben voltunk, hát megosztották velünk a lehetőségét az intenzív 4 hét alatti tanárrá képzésnek. Mindez júliusban és Budán, 2600Euró. Igaz, angolul írni és olvasni is tudni kell, mert a vendégtanár amerikai. És nem forintban kell fizetni. Különösen érdekes.
Általában heten vagyunk, úgy órán, mint egy ilyen hosszabb hétvégi szösszeneten és a képzés árán mindannyian "elájultunk". Főleg, hogy ez még nem jelenti azt, hogy munkahelyet is biztosítanak.
De evezzünk tovább, az úgynevezett életpiramishoz. Ami a levegővétellel, folyadék és étkezéssel alapozódik meg, szorosan követi az érzelmi biztonság, a szeretet és összetartozás, majd erre épül az ÖNBECSÜLÉS és a csúcs az ÖNMEGVALÓSÍTÁS. Tetszett a piramis-olyan, mintha én építettem volna.  
Mosolyogj és tornázz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése